Sustainability
Sustainability

Obiectivele companiilor privind schimbările climatice sunt bazate pe știință

Selecting SBTi-committed 3PL's enables to create an ecosystem where the efforts of every stakeholder help everyone to reach its targets.

On February 15, 2022

Inițiativa privind obiectivele bazate pe știință permite companiilor să stabilească obiective de reducere a gazelor cu efect de seră (GES) care respectă Acordul de la Paris printr-o evaluare științifică, realizată de experți în schimbări climatice.

Timp de aproape 30 de ani, Națiunile Unite a reunit aproape toate țările pentru summituri globale privind clima. Evenimentul din acest an a fost cel de-al 26-lea summit anual. A avut loc în Glasgow (Regatul Unit). Obiectivele sunt: ​​să asigure net zero global până la mijlocul secolului, să protejeze comunitățile și să mobilizeze finanțare.

Inițiativa de a avea Science-Based Targets (obiective bazate pe știință) a fost lansată după COP21 pentru a ajuta sectorul privat să respecte obiectivele Acordului de la Paris – menținerea încălzirii globale la +1,5°C peste nivelurile preindustriale. Acest obiectiv este recunoscut pe scară largă și acceptat de comunitatea științifică ca fiind necesar pentru combaterea schimbărilor climatice.

Întrucât emisiile de GES sau emisiile de CO2 (având în vedere cea mai mare parte a CO2 din GES) sunt la originea acestei creșteri de temperatură, limitarea încălzirii globale va implica în mod necesar o reducere a emisiilor de GES la nivel mondial. O creștere peste pragurile Acordului de la Paris poate duce la schimbări climatice ireversibile și la consecințe fără precedent asupra populației din întreaga lume. Companiile au luat în considerare acest lucru de câțiva ani și în prezent se angajează să își reducă emisiile de carbon. Dar cum putem face ca să ne asigurăm că aceste reduceri vor fi suficiente pentru a opri fenomenul?

Inutil să spunem că angajamentul de a reduce propriile emisii de carbon este un prim pas. În realitate, companiile nu au niciun mijloc de a măsura modul în care obiectivele lor le vor determina să respecte sau nu Acordul de la Paris. Aceste evaluări necesită calcule foarte complexe. Doar câțiva experți în climă sunt capabili să evalueze dacă țintele stabilite de companii sunt suficiente pentru a limita încălzirea globală.

Rolul inițiativei privind obiectivele bazate pe știință

Prin urmare, SBTi este un parteneriat între Carbon Disclosure Project, Națiunile Unite, World Resources Institute și WWF. Aceste organizații pun la dispoziție o serie de experți independenți a căror misiune este să verifice dacă țintele la care se angajează companiile sunt în concordanță cu o traiectorie de +1,5°C, ca în Acordul de la Paris. Dacă obiectivele companiei sunt validate de comitetul științific, ele se numesc „ținte bazate pe știință”. Înseamnă că acestea sunt în conformitate cu cele mai recente date științifice climatice pe care le consideră necesare pentru a îndeplini obiectivele Acordului de la Paris

SBTi are câteva alte misiuni: un rol pedagogic, arătând companiilor cât de mult efort este necesar pentru a-și reduce emisiile de GES pentru a preveni efectele cele mai grave ale schimbărilor climatice. Comitetul promovează, de asemenea, cele mai bune practici pentru reducerea emisiilor și atingerea obiectivului net-zero și oferă asistență tehnică și resurse de experți companiilor.

SBTi în industrie și lanțul de aprovizionare

Angajamentul businessurilor față de obiective bazate pe știință a început deja și acțiunea crește din ce în ce mai mult. Aproape 1000 de companii din întreaga lume și-au stabilit deja obiective validate de SBTi și încă 1000 de companii s-au angajat să facă acest lucru în următorii doi ani.

SBTi este acum o mișcare care acoperă aproape 20% din economia globală. O mulțime de companii de top sunt deja angajate, în fiecare sector economic. Pe câteva dintre ele le putem numi: Henkel, Ikea, L’Oréal, LVMH, Mars, Mondelez, Nestlé, Shiseido, Unilever. Există exemple pentru fiecare industrie.

Este și mai important faptul că acești jucători se confruntă cu transformări masive ale lanțurilor lor de aprovizionare. E-commerce-ul global a crescut cu 28% în 2020, reprezentând o oportunitate excelentă de a stabili modele mai sustenabile.

Despre selectarea furnizorilor angajați în SBTi

Selectarea furnizorilor angajați în SBTi permite crearea unui ecosistem în care eforturile fiecărei părți interesate îi ajută pe toți să-și atingă obiectivele. Construirea unui ecosistem, cu o mulțime de parteneri de business implicați este o problemă de primă clasă, având în vedere importanța părților interesate în aceste tipuri de proiecte. SBTi oferă companiilor un cadru pentru a lucra împreună pe tema schimbărilor climatice. În acest context, lanțul de aprovizionare ar putea deveni un accelerator al tranziției.

Știm cu toții că lucrul la Scopurile 1 și 2 nu este suficient în lupta împotriva schimbărilor climatice, având în vedere că Scopul 3 este primordial. Doar acționând împreună în întregul lanț valoric putem face diferența în a construi o industrie mai sustenabilă. Datorită abordării SBTi, sunt posibile parteneriate pentru acțiuni de impact între clienți și furnizori și autorități pentru a oferi în mod colectiv un impact mai mare.

Sectorul lanțului de aprovizionare reprezintă aproximativ 10% până la 11% din emisiile globale de GES. Într-un astfel de sector cheie, este crucială utilizarea unei metodologii bazate pe știință pentru a ne asigura că obiectivele de reducere respectă Acordul de la Paris. A se angaja față de SBTi este o dovadă a ambiției unei companii în lupta împotriva schimbărilor climatice. Acesta garantează seriozitatea drumului de parcurs pentru reducerea emisiilor de GES.

1 Emisiile de GES pot fi împărțite în trei domenii. Emisiile directe ale companiei sunt în Scopul 1 (emisii legate de arderea combustibililor fosili în instalațiile companiei) și în Scopul 2 (emisii legate de consumul de energie electrică al companiei).

2 Scopul 3 reunește toate celelalte emisii legate de activitățile companiei: transportul mărfurilor, emisiile subcontractanților, naveta angajaților etc.

Was this content interesting, useful ?

How can we help you ?

What are you looking for?