FM Logistic prezintă noua strategie “Powering 2030”
FM Logistic lansează Powering 2030, o strategie multianuală care urmărește creșterea sustenabilității și a venitului.
Pe November 30, 2021
FM Logistic lansează Powering 2030, o strategie multianuală care urmărește creșterea sustenabilității și a venitului.
Pe November 30, 2021
FM Logistic și-a prezentat noua strategie pe 9 ani, „Powering 2030“. Aceasta a fost concepută pentru a face față schimbărilor profunde în managementul lanțului de aprovizionare, pe măsură ce consumatorii cheltuie mai mult online. FM Logistic își propune să își crească veniturile de la 1,4 la 3 miliarde de euro în 2030, concentrându-se pe serviciile de lanț de aprovizionare omnicanal, logistica urbană, durabilitatea, transportul și experiența consumatorilor .
Abordarea schimbărilor în lanțurile de aprovizionare în lumina Covid-19
Covid-19 a dat un impuls comerțului omnicanal, o abordare multicanal a vânzărilor care se concentrează pe oferirea unei experiențe continue clienților, indiferent dacă aceștia fac cumpărături online de pe un dispozitiv mobil, de pe laptop sau dintr-un magazin de cărămidă și mortar. Potrivit Harvard Business Review, 73% dintre clienți folosesc mai multe canale în timpul călătoriei lor de cumpărare.
În Statele Unite ale Americii, studiul State of Commerce Experience 2021 arată că aproape jumătate (44%) dintre cumpărătorii B2C și 58% dintre cumpărătorii B2B mărturisesc că întotdeauna sau adesea cercetează un produs online înainte de a merge în magazinul fizic. Potrivit Fevad, organizația profesională franceză pentru comerțul electronic, vânzările cu amănuntul online vor ajunge în Franța la 130 miliarde euro în 2021, în creștere cu 15 procente față de 2020. Statista preconizează că, la nivel mondial, vânzările cu amănuntul online vor ajunge la 5,4 trilioane dolari în 2024, în creștere cu 26% față de 2020.
Atât pandemia, cât și puternica revenire economică au evidențiat rolul crucial jucat de logistică, precum și slăbiciunile lanțurilor internaționale de aprovizionare, cum ar fi dependența excesivă de un număr prea mic de prooducători, porturile blocate și lipsa șoferilor de camion. Soluționarea acestor provocări necesită mai multă coordonare și cooperare.
Dezvoltarea durabilă este atât o provocare globală, cât și o condiție prealabilă pentru a semna noi contracte, pentru a funcționa în orașe și pentru a angaja personal nou.
„Pe măsură ce ne confruntăm cu schimbări profunde în ceea ce privește modelele de consum, ambiția noastră este de a ne ajuta clienții să construiască lanțuri de aprovizionare durabile. Prin urmare, planul nostru strategic pe 9 ani plasează experiența clienților și sustenabilitate în centrul acțiunilor noastre. Acest lucru va fi sprijinit de investiții în automatizare și de lansare a unor servicii suplimentare, cum ar fi punctele de preluare automatizate. De asemenea, vom continua să explorăm soluții la provocările de mediu, prin deschiderea de stații de hidrogen verde la unele dintre platformele noastre logistice”, a spus Jean-Christophe Machet, CEO FM Logistic.
60% dintre noile contracte sunt pentru servicii logistice omnicanal
Veniturile FM Logistic au crescut organic cu 10 procente (excluzând FX) în prima jumătate a anului fiscal 2021/22 (aprilie-septembrie 2021). Compania a câștigat contracte noi în valoare de 166 milioane euro, mai mult decât în întregul an fiscal 2019/20, înainte de pandemie. Aproape 60% dintre aceste contracte sunt pentru servicii logistice omnicanal.
Pentru a-și consolida capacitatea de procesare omnicanal, FM Logistic va continua să își extindă rețeaua de depozite mari cu mai mulți clienți. Compania va deschide un nou centru logistic în Wiskitki, Polonia, în 2022. Acesta va fi localizat la numai 10 km distanță de viitorul hub al solidarității (CPK). Un nou centru de procesare a comenzilor va intra în funcțiune în Tolbino, în apropiere de Moscova, în aprilie 2022.
În plus, FM Logistic va investi în automatizare pentru a-și susține operațiunile de comerț electronic. Investiția va include sortatoare automate suplimentare, mașini de ambalare la cerere, care produc cutia la dimensiunea optimă pentru fiecare comandă. sisteme de preluare „bunuri la persoană“ și vehicule cu ghidaj automat (AGV) pentru deplasarea paleților în interiorul depozitelor.
Logistică urbană: aducerea produselor mai aproape de consumatori
În același timp, FM Logistic continuă să investească în infrastructura sa logistică de livrare pe ultimul kilometru în orase precum Paris, Barcelona, Varșovia sau Moscova.
În octombrie 2021, CITYlogin, subsidiara FM Logistic și compania de transport municipal din Madrid (EMT) a deschis un microcentru de procesare în parcarea subterană a Plaza Mayor, principala piața a capitalei spaniole. Facilitatea de 200 mp permite CITYlogin să livreze articole de consum în centrul orașului într-un interval cuprins între 30 minute și 2 ore. CITYlogin folosește 10 vehicule electrice cu trei roți de la Scoobic, o companie spaniolă, pentru a transporta colete.
În Franța, FM Logistic își propune o creștere de 60 de procente a veniturilor pe segmentul de logistică urbană până în 2023. La 25 noiembrie 2021, FM Logistic și Unibail-Rodamco-Westfield au inaugurat un punct de preluare automatizat versatil la centrul comercial Vélizy-Villacoublay, la sud de Paris. Spre deosebire de stațiile de preluare a coletelor, acesta permite clienților să colecteze într-un singur transport alimente proaspete, alimente congelate, colete și obiecte voluminoase (cum ar fi schiurile sau o bicicletă). Serviciul este disponibil 24/7. Acesta oferă o soluție de tip „click and collect“ pentru lanțurile de retaileri, precum și pentru magazinele mici și independente. Un punct de preluare similar va fi inaugurat la Paris, în primul trimestru al anului 2022.
Dezvoltarea durabilă: producție în serie pentru ergoscheletul Ergoskel, în curând
Strategia de sustenabilitate a FM Logistic are la bază trei piloni principali: bunăstarea angajaților, mediul înconjurător și serviciile eco-eficiente. Mai multe inițiative noi sunt în curs de implementare.
FM Logistic, Universitatea Tehnologică Compiègne (UTC) și Hublex, un start-up francez, au semnat un acord pentru producția în serie a Ergoskel, un ergoschelet proiectat și patentat de FM Logistic și UTC, în 2019. Ergoskel va fi fabricat în Franța. Producția și comercializarea vor începe în primul trimestru al anului 2022. FM Logistic își propune să echipeze 50 de culegători și ambalatori de depozite în primul trimestru din 2022 și 600 până la sfârșitul anului 2023.
În domeniul mediului înconjurător, FM Logistic își propune ca, până în 2030, toate depozitele sale să fie neutre din punct de vedere al emisiilor de carbon. Compania plănuiește să producă hidrogen verde din energia solară generată de instalațiile sale logistice.
În primul sfert al anului 2022, FM Logistic va inaugura prima sa stație de producere a hidrogenului verde la depozitul său din Illescas, Spania. Acesta are o capacitate de producție de 45 kg de hidrogen verde săptămânal. Hidrogen va alimenta stivuitoarele și o dubă de livrare. Inițiativa beneficiază de sprijin din partea Fondului European de Dezvoltare Regională (FEDR).
IFM Logistic și Bouygues Energies et Services s-au asociat pentru a instala un electrolizator în regiunea Loiret, din Franța în 2022. Acesta va avea o capacitate de până la 800 de kilograme de hidrogen verde pe zi. Hidrogenul va fi utilizat parțial de orașul Orléans.
Transport
Transportul generează 36% din veniturile FM Logistic la nivel global și aproximativ jumătate din Europea Centrală și Rusia. FM Logistic își propune să vândă mai multe servicii de transport clienților săi din domeniul depozitării. Scopul este de a oferi clienților un serviciu complet de-a lungul lanțului de aprovizionare al comerțului electronic. În acest scop, compania va investi atât în rețeaua sa fizică (flotă, locații de cross-docking), cât și în sistemele IT.
În septembrie 2021, FM Logistic a început să opereze peste 20 de camioane de mare tonaj care funcționează cu Oleo 100, un biocombustibil de producție franceză. Reducerea preconizată a emisiilor de CO2 pe rutele selectate este de 65% în comparație cu modelele diesel utilizate anterior.
Cum te putem ajuta?
Completați formularul