Sustenabilitate
Sustenabilitate

Hilife: un proiect sustenabil pentru reinventarea logisticii în Madrid

Reinventarea orașelor este o competiție inițiată de C401 pentru a stimula cele mai inovatoare evoluții pentru neutralitate în materie de carbon din întreaga lume. Aceasta…

Pe Februarie 11, 2022

Reinventarea orașelor este o competiție inițiată de C401 pentru a stimula cele mai inovatoare evoluții pentru neutralitate în materie de carbon din întreaga lume. Aceasta vizează implementarea celor mai bune idei pentru a transforma platformele subutilizate în monumente de sustenabilitate și reziliență. Proiectele dezvoltate acționează ca un exemplu de așa da pentru viitoarele dezvoltări urbane fără carbon.

Reinventarea orașelor: o competiție pentru a proiecta un viitor urban sustenabil

În primul rând, reinventarea orașelor va:

  • Ajuta la promovarea elaborării politicilor publice pentru a susține orașele carbon-free, sustenabile, inteligente și reziliente.
  • Sprijini implementarea de noi idei și inovații care pot fi apoi lansate la scară globală.
  • Conduce în mod activ colaborarea între sectorul privat și cel public pentru a oferi noi abordări pentru realizarea unei urbanizări cu emisii reduse de carbon. Pentru a afla mai multe despre colaborarea dintre orașe și logisticieni, citește articolul nostru “Municipalities And Logisticians Must Collaborate If We Are To Deliver Sustainable Last Mile Logistics” !
  • Reduceți impactul emisiilor cauzate de clădiri. De fapt, clădirile reprezintă peste 50% din emisiile din orașele C40. Pentru a îndeplini acordul de la Paris, orașele au nevoie de clădiri noi care să fie cât mai aproape de zero carbon, iar clădirile existente au nevoie de niveluri ridicate de modernizare.

Prin urmare, fiecare proiect de reinventare al orașelor (Reinventing Cities) ar trebui să servească drept model pentru o dezvoltare neutră din punct de vedere al emisiilor de carbon. Acestea ar trebui să demonstreze soluții inovatoare în materie de climă, să ofere beneficii comunității locale și să poată fi reproduse în orașele din întreaga lume. Proiectele arată modul în care parteneriatele dintre orașe și sectorul privat pot lucra împreună pentru a modela un viitor prosper, neutru din punct de vedere al emisiilor de carbon.

Ele trebuie să abordeze în mod creativ atât conținutul, cât și forma și să demonstreze că performanța mediului înconjurător poate fi atinsă în combinație cu arhitectura de înaltă calitate și beneficiile comunității.

HiLife : Proiectul de logistică sustenabilă pentru Madrid

HiLife este un proiect dezvoltat de FM Logistic în Spania, pentru competiția Reinventing Cities. Acest proiect ar trebui să abordeze componente precum eficiența energetică, materialele de construcție sustenabile, rezistența la schimbările climatice, managementul apei, mobilitatea, gestionarea deșeurilor și alte componente care vor duce la un proiect sustenabil și fără emisii de carbon.

O locație strategică, împărțită în două planuri

Zona este formată din două parcele (A și B) ale proprietății La Atalayuela, în districtul Vallecas Villa, la sud-estul Madridului. Amplasarea sa lângă Mercamadrid și autostrada Villaverde-Vallecas îi conferă un caracter privilegiat în ceea ce privește legăturile cu M-50 și coridorul Henares, principalul hub logistic urban din Madrid.

O parcelă A pentru cross-docking pentru distribuția urbană sustenabilă

În primul rând, pentru parcela A, HiLife propune un nod eficient de transfer, descărcare, reîncărcare sau cross-docking, pentru distribuția urbană. Acesta va servi unui sistem de mobilitate cu emisii zero bazat pe o flotă de vehicule de livrare de dimensiuni mici și mijlocii. Hidrogenul va alimenta 100% flota. O instalație fotovoltaică la fața locului va genera energie regenerabilă care va produce hidrogen. Te interesează subiectele legate de energia verde și logistica sustenabilă? În curând vom publica și mai mutle articole pe acest subiect !

De fapt, mărfurile vor ajunge la un doc de recepție pentru camioane mari înainte de a fi sortate fie către canalele de distribuție B2B, fie B2C. Camioanele mai mici vor livra produse B2B, în timp ce furgonetele vor livra articole B2C. Sistemul fotovoltaic de acoperiș va acoperi o mare parte din ambele clădiri (12.950 m²). Va genera suficientă energie 100% regenerabilă pentru a alimenta toate activitățile din interior și în aer liber. De asemenea, va deservi producția de hidrogen pentru furgonetele de livrare și alte vehicule de marfă.

Suprafața platformei de cross-docking este de 14.000 m² (cu 1.350 m² pentru spațiu de birouri), iar zonele exterioare pentru parcare, încărcare și reîncărcare la 6.000 m².

Designul pentru parcela A definește două zone foarte distincte:

Cel mai mare dedicat utilizării industriale. Va fi o zonă deschisă, cu spații vaste pentru deplasarea și circulația corectă a stivuitorului. De asemenea, va oferi acces facil la spațiile exterioare pentru circulație, parcare, încărcare și reîncărcare.
Un al doilea dedicat scopurilor administrative, cu mai puține spații structurale. Vor fi spații flexibile, bine luminate și generos legate de zonele verzi și infrastructuri.

O parcelă B pentru producția de hidrogen și integrarea socială

În al doilea rând, pentru parcela B, proiectul propune mai multe intervenții :

Suprafața celui de-al doilea sistem fotovoltaic este de 5.100 de metri pătrați. Producția sa de energie se va adăuga la cea a sistemului fotovoltaic definit anterior pentru parcela A. Va contribui la satisfacerea nevoilor energetice ale clădirilor, zonelor exterioare și flotei de vehicule.
Producția și furnizarea de hidrogen vor fi implementate la o uzină de generare și la o stație de realimentare (HRS). Ambele ar trebui să devină infrastructuri strategice pentru rețeaua industrială locală.
Mai mult, HiLife se angajează în integrarea socială prin crearea unei grădinițe pe latura de sud a parcelei B. De asemenea, va înființa o școală de șoferi, deschisă către o sală de clasă funcțională pentru alte tipuri de pregătire.

Între cele două parcele va exista un spațiu verde de 9.000 m². Acesta poate servi drept punct de întâlnire și zonă de agrement pentru FM Logistic, lucrătorii din apropiere și vecinii deopotrivă.

Elementele de bază ale acestui program – utilizări mixte, mobilitate sustenabilă, arhitectură bioclimatică și spații urbane de înaltă calitate –, toate realizate dintr-o perspectivă cu trei rezultate vizate, ar trebui să aibă ca impact îmbunătățirea sustenabilă a dispunerii industriale în mediile urbane.

FM Logistic Group a câștigat competiția și acum există o mare provocare în față: lucrul împreună cu Consiliul municipal din Madrid pentru un oraș și o logistică sustenabile.

A fost acest conținut interesant, util ?

Cum te putem ajuta?

Ce cauți?