Știri
Știri

FM Logistic anunță planul global de eficiență energetică

FM Logistic prezintă planul global de eficiență energetică, parte a strategiei Powering 2030.

Pe October 22, 2022

În noiembrie 2021, FM Logistic și-a dezvăluit foaia de parcurs privind dezvoltarea durabilă prin prezentarea planului strategic Powering 2030. Expertul francez în logistică își reduce la minimum amprenta ecologică a activităților și vizează neutralitatea emisiilor de dioxid de carbon la nivelul depozitelor până în 2030, precum și o reducere a emisiilor din transporturi cu 30%. Pentru a atinge obiectivul, Grupul se concentrează, în același timp, pe reducerea consumului de energie și pe aprovizionarea sau producerea de energie regenerabilă. Într-un context de creștere și volatilitate a costurilor energetice care afectează puternic sectorul, această abordare a logisticii durabile este mai relevantă ca niciodată.

„Criza energetică“ a întărit această logică și a încurajat FM Logistic să adopte o abordare și mai proactivă. Grupul a definit o listă de 75 de acțiuni prioritare de optimizare a energiei, care urmează să fie puse în aplicare în toate țările în care Grupul este prezent. Aceste măsuri au obiectiv dublu.

Mai întâi este reducerea consumului de energie cu 7% pe an pentru întregul grup până în 2030.

„Investiția într-o logistică mai responsabilă face parte din ADN-ul FM Logistic. În ultimii 15 ani, am acumulat o experiență solidă în ceea ce privește mutualizarea pentru clienții noștri, dar și pentru infrastructurile și clădirile noastre. Un bun exemplu în acest sens este pooling-ul, o soluție de mutualizare colaborativă prin care mai mulți distribuitori își împart resursele logistice și își reduc amprenta de carbon. Sunt convins că avem un rol de jucat în a pune expertiza noastră la dispoziția clienților noștri pentru a le optimiza lanțurile de aprovizionare: le putem face mai rezistente, mai durabile și perfect adaptate la nevoile consumatorilor lor. Planul strategic Powering 2030 accelerează această dinamică. Vrem să ne numărăm printre cei care fac lucrurile să se întâmple, fiind campionii unui lanț de aprovizionare omnicanal sustenabil”, explică Jean-Christophe Machet, CEO al FM Logistic.

În acest sens, proiectarea ecologică a clădirilor este prima pârghie pentru a obține platformele neutre din punct de vedere al emisiilor de carbon. Din 2012, toate sediile construite de grup, adică peste 900.000 de metri pătrați, au fost certificate LEED(™) sau HQE(r), vizând cel mai înalt nivel de excelență. Acest lucru permite economii de energie de cel puțin 20% și până la 50% în comparație cu un site convențional. 

În India, de exemplu, depozitul situat în Farrukhnagar va fi prima unitate din țară care va combina certificările FM Global și Leed(™) Silver pentru nivelul său ridicat de siguranță a clădirii și de performanță de mediu. În Vietnam, centrul de distribuție de lângă Hanoi este certificat la nivel Gold.

Totodată, obiectivul se referă la optimizarea performanței energetice a amplasamentelor.

Printre cele mai mari consumatoare de energie se numără iluminatul. Pe lângă optimizarea iluminatului natural și instalarea de LED-uri începând cu 2018, Grupul a implementat detectoare de prezență și de luminozitate pentru a evita iluminarea spațiilor nefolosite și pentru a adapta intensitatea în funcție de necesități.

Pentru activitatea de co-packing, FM Logistic consideră „eficiența energetică“ drept criteriu cheie în alegerea noilor utilaje.

Pentru a înțelege mai bine celelalte elemente de consum din cadrul platformelor (PC-uri, imprimante, mașini de cafea etc.), compania a implementat instrumente de măsurare (wattmetre, contoare mobile), care permit o gestionare fină și reală a consumului.

În Franța, toate locațiile FM Logistic sunt deja certificate conform standardului internațional ISO 50 001, o certificare foarte exigentă care presupune identificarea consumurilor semnificative de energie, măsurarea acestora și angajamentul de a le reduce.

În cele din urmă, Grupul se bazează de mulți ani pe achiziționarea și producerea de energie regenerabilă. Acesta produce energie prin intermediul panourilor fotovoltaice în șase țări (Franța, Italia, Spania, Brazilia, Polonia și India), cu aproape 3.000 MWH de electricitate verde produsă sau în curs de realizare pe zeci de site-uri.

Din martie 2022, FM Logistic operează o platformă echipată cu panouri fotovoltaice pentru Henkel Beauty Care în Brazilia. La capacitate maximă, producția de energie a centralei solare evită 43 de tone de emisii de CO2 pe an.

În Spania, situl Illescas este acum echipat cu o unitate de producere a hidrogenului din panouri solare pentru alimentarea stivuitoarelor și a vehiculelor de livrare. Aceasta este prima instalație de acest tip pentru sectorul logistic din țară.

Prin această strategie, Grupul dorește să își transforme platformele în unități de producție de energie regenerabilă pentru comunitățile locale și să permită decarbonizarea transporturilor.

„FM Logistic este hotărâtă să continue să dezvolte măsuri pe termen lung. Eficiența energetică trebuie să devină un proiect colectiv, implementat rapid în toate lanțurile noastre de aprovizionare. Pentru a minimiza amprenta noastră de carbon, ne concentrăm pe reducerea consumului de energie și pe aprovizionarea cu energie regenerabilă. Următorul pas este să folosim platformele pentru a produce hidrogen verde, cu ambiția de a contribui la dezvoltarea transportului cu hydrogen pe distanțe lungi. Experimentăm deja acest lucru în Franța și în Spania“, a spus Charlotte Migne, directorul de dezvoltare durabilă al FM Logistic.

Misiunea FM Logistic este de a face consumul responsabil accesibil tuturor.

Prin colaborarea cu partenerii și clienții săi, aceasta poate crea și implementa modele logistice omnichannel și durabile. Din 2019, furnizorul de servicii logistice a pus la dispoziția a 100% dintre clienții săi un tablou de bord pentru a vizualiza cele 17 provocări care trebuie îndeplinite până în 2030. Pe baza acestui instrument, sunt definite în comun planuri de acțiune pentru a face progrese pe fiecare axă. În cele din urmă, compania dorește ca toate ofertele sale să contribuie la planurile de tranziție energetică și socială ale clienților săi.

A fost acest conținut interesant, util ?

Cum te putem ajuta?

Ce cauți?