Știri
Știri

Să alimentăm schimbarea. FM Logistic prezintă raportul CSR 2021/22

Raportul CSR, publicat la un an de la lansarea planului strategic Powering 2030, prezintă pașii realizați pentru creșterea sustenabilității FM Logistic.

Pe Decembrie 28, 2022

La sfârșitul anului 2021, FM Logistic și-a dezvăluit planul Powering 2030. Acesta este menit să răspundă provocărilor logistice omnicanal și urbane prin transformarea durabilă a lanțurilor de aprovizionare și atingerea neutralității emisiilor de carbon în toate facilitățile sale până în 2030.

Un an mai târziu, ambiția sa de a trasa o traiectorie sustenabilă nu a fost nicicând mai puternică, iar inițiative precum achiziția și producerea de energie sustenabilă sunt în creștere la nivelul întregului Grup.

Fidel semnăturii sale, „Alimentăm schimbarea“, raportul CSR al Grupului reunește progresele realizate pe calea dezvoltării durabile, și are la bază trei priorități: grija față de angajați, schimbarea impactului pe care afacerea îl are asupra mediului înconjurător și construirea în comun unui lanț de aprovizionare sustenabil.

Prin cultivarea încrederii, crearea unui echilibru între performanță și mediu și menținerea armoniei cu nevoile societății, construim proiectul companiei noastre.

„Prin cultivarea încrederii, crearea unui echilibru între performanță și mediu și menținerea armoniei cu nevoile societății construim proiectul companiei noastre. Angajamentul față de o logistică sustenabilă este parte din ADN-ul nostru. Mișcarea de responsabilitate socială a FM Logistic urmează pașii fondatorilor companiei, care au plasat întotdeauna oamenii în centrul proiectelor lor“, a spus Jean-Christophe Machet, președintele FM Logistic.

Grija pentru cei 28 600 de angajați

Pentru FM Logistic, asigurarea unor condiții de muncă sigure și echitabile este o prioritate. Apoi, atingerea celui mai bun clasament în ceea ce privește rata accidentelor în fiecare dintre țările Grupului este o altă prioritate pentru anul 2023. Grupul folosește inovația pentru a îmbunătăți sănătatea și siguranța angajaților săi, mai ales prin intermediul realității virtuale și a echipamentelor de lucru conectate. În Franța, FM Logistic a colaborat cu Universitatea Tehnologică Compiegne pentru a dezvolta Ergoskel, un ergoschelet conceput pentru a preveni afecțiunile musculo-scheletale asociate cu manipularea coletelor. Obiectivul este de a implementa 150 de ergoscheleți în site-uri, în prima parte a anului 2023.

FM Logistic crează un mediu de lucru incluziv

Compania își propune să fie recunoscută ca angajator de top în toate țările Grupului. Rata de satisfacție a angajaților este în prezent de 74%. Includerea sa în lista Forbes World’s Best Employers în 2o22 stă mărturie a angajamentului față de bunăstarea la locul de muncă. Totodată, FM Logistic dezvoltă abilitățile angajaților săi și promovează mobilitatea și dezvoltarea în cadrul Grupului prin FM University. Convins că diversitatea de medii și experiențe reprezintă un avantaj, Grupul se străduiește să creeze un mediu de lucru incluziv, iar scorul de 94/100 al indicelui Egapro atestă eforturile sale de a reduce diferențele de remunerare între femei și bărbați în cadrul companiei. Pentru a se angaja și mai mult în favoarea egalității de șanse și a includerii a angajaților cu dizabilități, FM Logistic continuă să își dezvolte rețeaua de companii prietenoase cu persoanele cu dizabilități prin deschiderea a patru noi facilități în Franța.

Schimbarea impactului pe care afacerea îl are asupra mediului

În ceea ce privește mediul înconjurător, FM Logistic își propune ca până în 2030 toate facilitățile sale să fie neutre din punctul de vedere al emisiilor de carbon. Așa cum este subliniat în planul de eficiență energetică, faza inițială a proiectului companiei implică proiectarea ecologică a clădirilor sale. Platformele Grupului sunt proiectate pentru a optimiza performanța operațională și energetică de la proiectare până la exploatare. De asemenea, fiecare platformă construită începând cu 2012 este certificată LEED ® (Leadership in Energy and Environmental Design) and HQE (TM) (Haute Qualité Evironnementale), o etichetă care atestă, în mod deosebit, performanța energetică ridicată. Pentru exercițiul financiar 2021/22, FM Logistic a redus emisiile de carbon din depozitele sale cu 25%, depășind, astfel, obiectivul stabilit la 20%.

Scăderea emisiilor de carbon și creșterea producției de hidrogen verde

În același timp, FM Logistic caută să își accelereze propria producție de energie. Panouri fotovoltaice pe toate platformele de la nivel mondial produc deja energie solară în valoare de 27,838 MWp . Grupul mizează, de asemenea, pe producerea de hidrogen verde, cu scopul de a crea o buclă energetică decarbonizată și de a-și alimenta depozitele, iar prima sa unitate de producere a oxigenului verde din Illescas, Spania, confirmă poziția FM Logistic de pionier al decarbonizării în sectorul său de activitate.

Pe măsură ce volumele și fluxurile cresc, transportul trebuie, de asemenea, să fie luat în considerare în procesul de decarbonizare. FM Logistic și-a afirmat obiectivul de a-și reduce cu 30% emisiile de gaze cu efect de seră generate de transport. Pentru a atinge acest obiectiv, Grupul se concentrează în primul rând pe optimizarea transportului prin punerea în comun a livrărilor, planificarea numărului de vehicule utilizate, ajustarea fină a dimensiunii coletelor și utilizarea de vehicule cu emisii reduse ori de câte ori este posibil. În Franța, de exemplu, 30 dintre camioanele companiei funcționează cu Oléo 100, un biocombustibil de producție franceză care reduce emisiile de CO2 cu 65% față de motorină. Până în prezent, 3/4 dintre fluxuri sunt transportate de vehicule care au obținut certificarea Euro 5 și mai bună la nivel mondial.

FM Logistic România a inclus deja în flota sa prima autoutilitară electrică. Proiectul este unul pilot și răspunde nevoilor de transport urban de la nivelul Municipiului București.

Construirea în comun a unui lanț de aprovizionare durabil

Pentru a face față provocărilor de mediu, sociale și etice, este esențial ca fiecare verigă din lanțul de aprovizionare să coopereze. FM Logistic mizează pe inteligența colectivă prin parteneriate cu toate părțile interesate din industrie: clienți, furnizori, afaceri și comunități locale, start-up-uri, furnizori de servicii și centre de cercetare.

Grupul își sprijină clienții pe parcursul tranziției prin furnizarea de soluții logistice mai durabile adaptate nevoilor și obiectivelor acestora. În special, compania desfășoară activități pilot privind mărfurile în vrac pentru mai multe lanțuri de magazine din Franța. FM Logistic își dorește catoate liniile de afaceri ale Grupului să includă oferte sustenabile până în 2050. Acestea generează în prezent 13% din cifra de afaceri, proporție pe care Grupul își propune să o crească la 20% până în 2022/23.

Sustenabilitate în relația cu partenerii de afaceri

Pentru le permite clienților săi să își evalueze amprenta de carbon și să identifice pârghiile de îmbunătățire, Grupul a dezvoltat un card de evaluare care măsoară impactul activităților de depozitare și transport asupra mediului. Tabloul de bord arată impactul echivalent CO2 al serviciilor logistice per client și per facilitate, instalație, precum și cele trei impacturi semnificative asupra societății: susținerea ocupării forței de muncă și a performanței în afaceri, amprenta de carbon și poluarea aerului. În prezent, majoritatea clienților au un tablou de bord de sustenabilitate.

„În timp ce liniile noastre de afaceri s-au schimbat de-a lungul anilor, obiectivul nostru rămâne același: sprijinirea clienții noștri prin crearea de ecosisteme durabile și cooperarea cu toate părțile interesate. Suntem convinși că avem un rol de jucat în a-i ajuta pe clienții noștri să își optimizeze lanțurile de aprovizionare, făcându-le mai reziliente, mai durabile și mai receptive la cerințele consumatorilor“, a adăugat Jean-Christophe Machet.

A fost acest conținut interesant, util ?

Cum te putem ajuta?

Ce cauți?